marți, 2 mai 2017

Tort de clătite sărate sau Graten provensal incredibil reinventat

     De 1 mai toată lumea mici și bere. Noi ne-am gândit să încercăm ceva din cartea lui Jamie Oliver, și anume una din Comfort food, că le avem și pe celelalte dar asupra acesteia ne-am oprit privirea.
    ...și m-am apucat să coc la clătite. 2 ouă, 500 mL apă minerală și făină cam cât cuprinde această cantitate de apă, un praf de sare pentru gust și bineînțeles mix-ul pentru souvlaki luată din Santorini... că deee, doar trebuie și ăla folosit că ne tot împiedicam de el după ce găteam ceva. Le-am copt frumos pe wok, ca să fie mai mici și să intre într-un vas tip yena. Mie mi-au ieșit cam 9 clătite, dar am utilizat 8. Ultima a mâncat-o Andi după ce a venit de la serviciu. Unii au mai și lucrat azi. Dupa coacere, studiez rețeta 700 mL lapte... piua eu nu am atâta lapte, așa că trebuie schimbată și din cauza asta am făcut sosul bechamel de pe pachetul de lasagna: 4 linguri de unt sau margarină - eu am pus în jur de 50 grame unt, 4 linguri făină, 500 mL lapte, daaaa, asa ne încadrăm, sare, piper, nucușoară. Adjudecat! Doar că am uitat ceva ce Jamie a pus - Muștar. Hmmm, mă întreb ce gust ar fii avut. Am pus ceapă verde la prăjit în unt, în carte scrie vreo 15 minute, dar 5 ajung. Aruncăm faina, laptele rece câte puțin ca să nu facem cocoloașe, și avem grija de el pana se îngroașă.
      Gata sosul! să montam! pai în vasul de yena (fără să îl ung, căci am uitat și am pus un pic de ulei așa pe margine la sfârșit) punem clătita, ungem bine cu sosul bechamel, iar deasupra... pai aici improvizăm, am pus chorizo, brânză iberică (căci era săptămâna iberică la Lidl), ardei, punem iar clătita și iar sos și mușchi file, roșie, iar brânză iberică și tot așa până la final. Deasupra rămâne sosul bechamel cu brânză,  de data asta brânză telemea sărată.
     Și a fost așa de bun că am uitat să facem poze imediat, și nu ne-am putut opri decât când a mai rămas o sigură felie de tort.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Jurnal culinar

Un produs Blogger.

Formulir Kontak

Nume

E-mail *

Mesaj *

Newsletter

Author